neděle 29 listopad 2020

29.6.2016 Dnes mi došlo letadlo Seagull Zlín Z-50LS z polského internetového obchodu modelmotor.pl. V našich obchodech se neprodává :(

Peripetie s reklamací polámaného křídla popisuji v článku Reklamace křídla Z-50.

 

22.12.2016 Objednal jsem motor, přijímač a serva, a pustil jsem se do stavby. Začal jsem s vylehčováním trupu, ale spíše, aby to v kokpitu líp vypadalo. Nesnáším polomaketově zavřené kokpity. Takto bude vidět do vnitřností trupu a hlavně na přijímač, který poblikáváním LEDky signalizuje různé stavy. Pilot půjde posunout více dozadu. Nevím, koho to ve Vietnamu napadlo posadit ho takto hodně dopředu, vypadalo to hrozně. Jinak trup s podvozkem váží 750 g, což je strašně moc, ale bohužel k vylehčení přepážek se nedostanu, celé je to obalsované. Vyměním aspoň podvozek za uhlíkový a trochu delší, aby letadlo nevypadalo jako kachna. Jinak měřítko odpovídá přesně předloze, až na ten podvozek a pilota.

 

7.1.2017 Vybavení je doma. Opět problémy. Začínám si zvykat, že modelářské obchody nefungují jak by měly. Motor OS MAX FSa 110 dodán ve verzi bez palivového čerpadla, což mi nevadí, nechám si ho, je o 1,5 tis. levnější. Serva Goteck mají všechny páčky s jiným počtem zubů na tisícihranu a nepasují na osku. Dodavatel tvrdí, že o takové závadě slyší poprvé, že jsem první, který něco takového reklamuje, ale slíbil výměnu. Raději dodavatele ani nebudu uvádět, ať zase někoho "neurazím".

Nádrž bude kompletně ukrytá v trupu. Přemýšlím, jak zařídit, abych viděl po přistání, kolik v ní zbylo paliva. Nový uhlíkový podvozek vypadá mnohem lépe, je lehčí a odpovídá více skutečnému letadlu.

28.2.2018 Po dlouhé době pokračuji ve stavbě - namontována serva výškovky, směrovky a plynu. Namontován motor, rozvod paliva. Namontován přijímač, kabeláž, baterka... Při zkušebním sestavení jsem zjistil, že budu muset malinko dovažovat, takže buď dám těžší akumulátor, případně přidám ještě jeden paralelně se stávajícím... Taky jsem přilepil pilota (upravil jsem jeho sklon trošku dopředu) a přišrouboval plexi kryt kabiny. Kompletní trup váží 2734 g.